بلک استور

نحوه انتخاب عینک شنا

عینک شنا

عینک‌های شنا اهمیت دارند. آنها دید شما را هنگام شنا شفاف و از ورود آب و مواد شیمیایی به چشم‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین مهم است بدانید چگونه از عینک‌های شنا به طور موثر استفاده کنید و چگونه آنها را بپوشید. سپس سوالی مطرح می‌شود: کدام یک از انواع مختلف عینک‌های شنا را استفاده کنیم و از کجا بخریم.

چگونه از عینک‌های شنا استفاده کنیم

شناگران مسابقه‌ای و تفریحی باید اهمیت استفاده از عینک‌های شنا را بفهمند - از جمله چگونه از آنها استفاده کنند و چگونه آنها را بپوشند. این نوع تجهیزات شنا می‌تواند کمک‌کننده باشد و به شما اجازه می‌دهد زیر آب را به وضوح ببینید.

علاوه بر این، استفاده از عینک شنا برای کودکی که در حال یادگیری شنا است، ممکن است او را در طول درس‌ها احساس راحتی و آرامش بیشتری بدهد.

برای جلوگیری از اثرات قابل مشاهده و ناراحتی دور چشم‌ها پس از برداشتن عینک‌ها، مهم است که آنها را به صورت مناسب بپوشید. البته، شما می‌خواهید مطمئن شوید که آنها همچنان وظیفه اصلی خود را انجام می‌دهند، یعنی جلوگیری از ورود آب به چشم‌ها و اجازه دادن به شما برای دیدن دنیای زیر آب. بنابراین، یافتن تعادل مناسب می‌تواند دشوار باشد. سعی کنید آنها را به اندازه‌ای محکم کنید که آب وارد نشود و آنها روی صورت شما حرکت نکنند. این باید کافی باشد.

انواع عینک‌های شنا

شاید فکر کنید همه عینک‌های شنا یکسان هستند، اما عکس این موضوع صحیح است. چندین نوع مختلف از عینک‌های شنا در بازار وجود دارد. این‌ها رایج‌ترین عینک‌هایی هستند که پیدا خواهید کرد:

  • عینک‌های بیضی شکل: این عینک‌ها دارای یک مهر و موم سیلیکونی هستند که به طور کارآمد آب را از چشمان شما دور می‌کند.
  • عینک‌های مسابقه‌ای: این نوع عینک دارای طراحی باریک‌تر و گریپ محکم‌تر است.
  • ماسک‌های شنا: از آنجا که ماسک‌های شنا بزرگتر از عینک‌های معمولی هستند، به پوشنده دید خوبی می‌دهند که به ویژه برای کودکان و کسانی که در آب‌های باز شنا می‌کنند، مفید است.

ملاحظات هنگام خرید عینک شنا

هنگام انتخاب عینک شنای مناسب برای شما یا کودکتان، چندین فاکتور مهم را باید در نظر بگیرید:

  • تناسب
  • راحتی
  • دید

هر یک از این فاکتورها مهم هستند. برندهای زیادی از عینک‌های شنا وجود دارد، اما مهم نیست کدام را انتخاب کنید اگر عینک‌ها به درستی مناسب نباشند، راحت نباشند و دید خوبی ارائه ندهند.

تناسب

مهم نیست که کدام جفت عینک را هدف دارید، مهم است که آنها را قبل از خرید امتحان کنید. در مواردی که ممکن است آنلاین خرید کنید و نتوانید آنها را قبل از خرید امتحان کنید، مطمئن شوید که خرده‌فروش آنلاین سیاست بازگشت خوبی دارد و می‌توانید عینک‌ها را در صورتی که تناسب مناسبی ندارند، بازگردانید.

هنگام امتحان عینک‌ها، مطمئن شوید که آنها به درستی مهر و موم شده‌اند. بیشتر عینک‌های بیضی شکل که نوع رایج‌تری هستند، دارای مهر و موم سیلیکونی هستند. وقتی آنها را امتحان می‌کنید، متوجه می‌شوید که کمی مکش ایجاد می‌شود. اگر عینک‌ها این مکش را نداشته باشند، آب را وارد می‌کنند.

از طرف دیگر، عینک‌هایی که مکش زیادی دارند، بسیار محکم هستند و فشار زیادی وارد می‌کنند. این بدان معناست که ممکن است هنگام استفاده از آنها احساس ناراحتی کنید.

در همین حال، مهم است که مطمئن شوید عینک‌ها آنقدر پهن نیستند که آب از گوشه‌های چشم شما وارد شود، بنابراین یک جفت را انتخاب کنید که به عرض صورت شما مناسب باشد.

راحتی

حتی اگر عینک‌ها به درستی دور چشم‌های شما مناسب باشند و آب را از آنها دور نگه دارند، ممکن است در اطراف بینی ناراحت باشند. این می‌تواند آزاردهنده باشد.

برخی از عینک‌ها قطعات بینی قابل تنظیم ارائه می‌دهند. در غیر این صورت، اگر ناراحت هستید، همیشه می‌توانید یک جفت دیگر را امتحان کنید.

دید

خوشبختانه، بسیاری از عینک‌ها با پوشش ضد بخار و ویژگی‌های UV مجهز شده‌اند که به شما حفاظت اضافی در برابر شرایط مه‌آلود و اشعه‌های UV خورشید ارائه می‌دهند. اگر عینک تجویزی می‌پوشید، می‌توانید از بسیاری از تولیدکنندگان عینک‌های تجویزی بگیرید که برای کسانی که دید ضعیف دارند، مفید است.

اما یک مورد دیگر نیز وجود دارد که باید در جستجوی خود برای اپتیک‌های مناسب در عینک‌ها در نظر بگیرید: رنگ لنز.

ممکن است فکر نکنید که لنز و رنگ آن اهمیت دارد یا فکر کنید که چه رنگی انتخاب می‌کنید مهم نیست. اما رنگ لنزی که انتخاب می‌کنید، مزایای متفاوتی را به شما می‌دهد:

  • شفاف: این لنزها برای محیط‌های کم نور و ابری طراحی شده‌اند. آنها اغلب دید بهینه‌ای را به پوشنده ارائه می‌دهند. این نوع مناسب برای استفاده در داخل ساختمان است.
  • بنفش: مناسب برای استفاده در داخل و خارج از ساختمان، لنزهای بنفش مناسب برای ایجاد تضاد با اشیاء در زمینه سبز یا آبی هستند.
  • دودی: مناسب برای شنا در فضای باز و بهترین استفاده در آفتاب، لنزهای دودی برای کاهش انتقال نور طراحی شده‌اند.
  • کهربایی: لنزهای کهربایی برای بهبود دید شما در شرایط نور کم و کاهش درخشش در محیط‌های نوری بالا ساخته شده‌اند. آنها برای استفاده در داخل و خارج از ساختمان مناسب هستند.
  • آبی: مناسب برای استفاده در داخل و خارج از ساختمان، لنزهای آبی برای وارد کردن سطوح متوسط نور به چشمان شما و حفاظت از درخشش در شرایط نوری بالا مناسب هستند.
  • آینه‌ای: لنزهای آینه‌ای برای کمک به کاهش درخشش و نور بالا طراحی شده‌اند و برای استفاده در فضای باز مناسب هستند.

از کجا عینک شنا بخریم

عینک‌های شنا را می‌توانید در انواع فروشگاه‌ها پیدا کنید - از فروشگاه‌های عمومی مانند والمارت و تارگت تا فروشگاه‌های لوازم ورزشی. همچنین می‌توانید آنها را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید، اگرچه ممکن است بخواهید آنها را در فروشگاه خریداری کنید تا قبل از خرید امتحان کنید.


برچسب ها : عینک شنا ,
+ نوشته شده در چهارشنبه 3 مرداد 1403ساعت 23:38 توسط عباس | | تعداد بازدید : 9